Toimeentulotuki jatkuuvasti myöhässä yli 2viikkoa

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Nanna14

Toimeentulotuki jatkuuvasti myöhässä yli 2viikkoa

Lukematon viesti Kirjoittaja Nanna14 » 05 Helmi 2018, 06:02

Nyt on viimeisen 7kk aikana on ollut toimeentulotuki myöhässä. Lokakuussa tehtiin toimeentulotuki päätöstä kuukauden. Olen soittanut kelaa ja pyysin että kiirellisesti tekisivät, mutta tuntuu että tarkoituksella kiusallaan pitkittivät päätöksen teko. Olen pidemmän ajan ollut sairaana ja kun pitii hakea lääkkeet apteekista,niin siellä ei ollut maksusitomusta,koska kela ei ole tehnyt toimeentulotuen päätöstä. Jouduin sitten sairaala hoitoon kun ei ollut rahaa ja en saanut apteekista lääkkeet ulos. Myöskään en saanut raha lainaksi keneltäkään. Mitäs tälläisessä tilanteessa täytyy alkaa tekee? Mulle ei ole tullut kertakaan minkänäköistä hyvitystä siitä ku toimeentulotuen päätöksen teko on venynyt nyt 7kk joka kerta. Myös useammasta laskusta olen saanut maksumuistutus 5e ja luottotietoihin merkinnän. Nyt odotan tälle kuulle toimeentulotukea. Vein jatkohakemuksen 24.1.2018 ja ei näy päätöstä eikä raha. Täytyy maksaa laskut, hakea antibiootit ja syödäkin, mutta rahoja eikä päätöstä ei näy! Perjantaina soitin kelaa ja olin jonossa 40minuutti. Multa loppui puheaika, joten en saa enää soitettu sinne. Kelaan toimistoon ei pääse nykyään ihan tosta noin vaan ku täytyy varata aika ja aikaisin oleva vapaa aika olis vasta 2viikon kuluttua. Milloin päätös alkaa olemaan valmis ja milloin rahat ovat tilillä?? Hakemus ja kaikki liitteet on toimitettu suoraan kela toimistoon 24.01.2018

Vieras

Re: Toimeentulotuki jatkuuvasti myöhässä yli 2viikkoa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 05 Helmi 2018, 06:23

Jos päätös on tehty 2.2 on se tehty ajallaan.

Nanna14

Lukematon viesti Kirjoittaja Nanna14 » 05 Helmi 2018, 06:33

Päätöstä ei ole tehty vielä.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 06 Helmi 2018, 14:12

Hei Nanna14!

Perustoimeentulotuen käsittelyissä ei tällä hetkellä ole suuria ruuhkia, ja hakemukset on kyetty käsittelemään 7 arkipäivän sisällä. Tämä käsittelyaikahan lasketaan siitä alkaen, kun kaikki tarvittavat liitteet hakemukseen ovat Kelalla.

Jos et ole mitään yhteydenottoa hakemukseesi liittyen saanut, kannattaa sinun olla asiakaspalveluun yhteydessä. Jos et pysty soittamaan, niin kannattaa käydä lähi toimistossa, tai varata soittoaika Kelan sivuilta.
http://www.kela.fi/ajanvaraus

Toivottavasti tilanteesi selviää.

Ystävällisin terveisin
Joona | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

kfhkdhfl

Lukematon viesti Kirjoittaja kfhkdhfl » 10 Tammi 2020, 10:46

olen laittanut joulukuussa tt-anomuksen ollut kkden käsittelemättä,laittanut kymmeniä viestejä kelaan laittanut uuden hakemuksen:):)ei mitään lisäselvityksiä tms..nyt taidetaan olla siinä pisteessä että 3vuosi 40% alennetulla tt-tuella putkeen ei auttanut ilmottautua työhakiaksi,paino pudonnut 20 kg.ja sairaana koko ajan.onhan niitä tapoja saada ruokaa muuta ku hiat heiluun.suosittelen muillekkin suomen nuorille toivoille joilla ei ole muuta kun henkilötunnus.hommataan jostain ruokarahat,moniko kelan virkailia on ollut syömättä 3viikkoa?loputonta ***** paperit hukassa päätökset myöhässä tuet maksettu väärälle tilille,päätöksessä näkyy toisen ihmisen tulot??et saa päätöstä kun et ole toimittanut vuokrarästeistä paperia,no ******* kun niitä rästejä ei ole,joka tiliotteella näkyy maksettu vuokra.tuesta puuttuu 40e taas pieni näppäilyvirhe.osaako virkailia lukea,ehkä ei.vuokra liian suuri ei makseta,totuus jää alle kelan hyväksyttävien asumismenojen,oikase päätöstä 3 krtaa.no mutta soita kelan asikaspalveluun eioo puh aikaa enään.normisettiä kelalta.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Tammi 2020, 11:08

Seurakuntayhtymillä on ruuan jakelua.Kannattaa googlettaa oman paikkakunna seurakuntayhtymä.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 13 Tammi 2020, 08:53

nostakaa syyte etuisuuskäsittelijää vastaan ja hänen esimiestään vastaan

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 23 Tammi 2020, 14:50

Olisikohan tämä 40% perusosan alennus itse aiheutettua? Suurimmalla osalla kun taitaa olla kuitenkin ihan täysi perusosa.

Potkittu ulkopuolelle

Lukematon viesti Kirjoittaja Potkittu ulkopuolelle » 23 Tammi 2020, 16:00

Vieras kirjoitti:
23 Tammi 2020, 14:50
Olisikohan tämä 40% perusosan alennus itse aiheutettua? Suurimmalla osalla kun taitaa olla kuitenkin ihan täysi perusosa.
Miksi syyllistät ihmisiä tuolla tavalla? ***** on täynnä kärpäsiä, ei se silti tarkoita, että se mitenkään hyvä juttu on.