Toimeentulotuki ja ammattikoulun ruokaraha

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

ruokarahat

Toimeentulotuki ja ammattikoulun ruokaraha

Lukematon viesti Kirjoittaja ruokarahat » 11 Helmi 2019, 21:02

Hei,

Olen nyt työssäoppimassa jonka ajalta saan takautuvasti ruokarahan (3€ per päivä). Alan saamaan maaliskuussa toimeentulotukea ja harjoitteluni kestää vielä n. maaliskuun puoliväliin. Tämä ruokaraha maksetaan minulle varmaankin huhtikuussa, joten kysymys onkin seuraava; kun tuo ruokaraha maksetaan niin katsotaanko se tuloksi, kun kuitenkin kyseessä on ruokaraha jolla korvataan omakustanteinen ruokailu työssäoppimisen ajalta?

ruokarahat

Re: Toimeentulotuki ja ammattikoulun ruokaraha

Lukematon viesti Kirjoittaja ruokarahat » 11 Helmi 2019, 21:04

ruokarahat kirjoitti:Hei,

Olen nyt työssäoppimassa jonka ajalta saan takautuvasti ruokarahan (3€ per päivä). Alan saamaan maaliskuussa toimeentulotukea ja harjoitteluni kestää vielä n. maaliskuun puoliväliin. Tämä ruokaraha maksetaan minulle varmaankin huhtikuussa, joten kysymys onkin seuraava; kun tuo ruokaraha maksetaan niin katsotaanko se tuloksi, kun kuitenkin kyseessä on ruokaraha jolla korvataan omakustanteinen ruokailu työssäoppimisen ajalta?
Lisään vielä sen verran alkuperäiseen viestiin, että opintolainaa en saa maksuhäiriömerkinnän takia (pankki ei lainaa myöntänyt).

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 11 Helmi 2019, 22:20

Haitko lainaa s-pankista? Sieltä saa, vaikka on merkintä.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 12 Helmi 2019, 11:05

Hei ruokarahat!

Työssäoppimisen tai työharjoittelun ajalta opiskelijalle maksettavaa ateriakorvausta tai -tukea ei huomioida tulona toimeentulotuessa. Voit selvittää toimeentulotukihakemuksessasi, että olet saanut ateriakorvausta.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi