Toimeentulotuki myönnetty

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Opiskelijajassbahe

Toimeentulotuki myönnetty

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijajassbahe » 12 Kesä 2019, 13:45

Hei! sain toimeentulotuen heinäkuulle. Minulla on asumistuki tarkistus käynnissä. Siinä pitäisi olla kaikki täysin hyvin. Mietin vain että onko mahdollista että kela voi jättää toimeentulotuen antamatta heinäkuussa? jostain syystä? Minulla ei ole mitään syytä miksi näin tapahtuisi ajatus kävi muuten vain mielessä. Ja voidaanko toimeentulo tuki katsoa tuloksi niin että joudun sitten siitä maksaa itse vuokran? eli en saisikaan asumistukea siihen. Tämäkin kävi mielessä.

Vieras

Re: Toimeentulotuki myönnetty

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Kesä 2019, 19:20

Mikäli toimeentulotuki on myönnetty odotettavissa olevaa etuutta vastaan niin asumistukea ei välttämättä tule enää samalle kuukaudelle maksuun. Jos päätöksellä kuitenkin huomioidaan osa asumistukea, saat sen, ja loppuosan Kela ottaa itselleen takaisin.

Kela | toimeentulotuki

Re: Toimeentulotuki myönnetty

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 13 Kesä 2019, 13:47

Hei Opiskelijajassbahe!

Toimeentulotukea ei katsota sinulle tuloksi yleisessä asumistuessa.

Jos olet saanut heinäkuulle päätöksen toimeentulotuesta ja siinä ei ole huomioitu yleistä asumistukea sinulle tuloksi, niin silloin toimeentulotuen päätöksessä luultavastikin on maininta, että tuki on myönnetty odotettavissa olevaa etuutta vasten.

Tämä tarkoittaa sitä, että yleistä asumistukea ei välttämättä makseta sinulle heinäkuulta, jos se maksetaan etukäteen sinulle toimeentulotukena. Mutta tästä asiasta on silloin kerrottu toimeentulotuen päätöksessä.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi