Hei!
Minulle on myönnetty toimeentulotukea huhtikuulle asti, minkä lisäksi minulle on myönnetty asumistuki. Asunnossani oli remonttia, jonka vuoksi en voinut asua siellä koko helmikuuta. Tämän johdosta minulle hyvitetään maaliskuun vuokrasta yli 200 euroa. Asumismenoni ovat siis ensi kuussa tavallista pienemmät, mutta palaavat sitten normaalille tasolle. Miten tämä vaikuttaa tukiin ja kuuluuko minun tehdä jotakin?
Miten yhden kuukauden vuokranalennus vaikuttaa tukiin?
Valvoja: Kela | toimeentulotuki
Re: Miten yhden kuukauden vuokranalennus vaikuttaa tukiin?
Sinun kuuluu ilmoittaa siitä kelasn, jotta toimeentulotuki voidaan tarkistaa.
- Kela | toimeentulotuki
Re: Miten yhden kuukauden vuokranalennus vaikuttaa tukiin?
Hei!
Sinun tulee ilmoittaa asiasta Kelaan, jotta toimeentulotuki sekä mahdollisesti myös asumistuki voidaan tarkistaa tilapäisen vuokran muutoksen vuoksi.
Ilmoituksen voit tehedä asiointipalvelun kautta esimerkiksi viestillä. Toimita liitteeksi ilmoitus vuokran hyvityksestä, jos olet sellaisen saanut.
Ystävällisin terveisin
Taru | Kela toimeentulotuki
Sinun tulee ilmoittaa asiasta Kelaan, jotta toimeentulotuki sekä mahdollisesti myös asumistuki voidaan tarkistaa tilapäisen vuokran muutoksen vuoksi.
Ilmoituksen voit tehedä asiointipalvelun kautta esimerkiksi viestillä. Toimita liitteeksi ilmoitus vuokran hyvityksestä, jos olet sellaisen saanut.
Ystävällisin terveisin
Taru | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi