toimeentulotuki väärälle tilille

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

n1996

toimeentulotuki väärälle tilille

Lukematon viesti Kirjoittaja n1996 » 17 Maalis 2020, 06:09

Hei! ymmärrän että tähän epidemia aikaan palvelu on ruuhkaista mutta olen huolissani että miten tulen pärjäämään, koska kela oli maksanut toimeentulotuen takautuvasti kahdelta kuukaudelta 5.3 mutta väärälle, suljetulle edunvalvonta tilille (edunvalvonta loppui kohdallani äskettäin) olen ollut ko. asiasta yhteyksissä kelaan kohta jo 1,5 viikkoa. myös osa kuntoutusrahasta meni väärälle tilille joten vuokran maksun jälkeen minulle jäi vain alle 100 e ruokaan, minulla on laskuja joita en saa maksettua ja joka aamu herään tosi aikaiseen katsomaan tiliäni koska rahatilanne on niin ahdistava. onko nyt tähän maailman aikaan mahdollista että en edes tule saamaan noita väärinmaksettuja tukia omalle tililleni? mitä teen laskujen ja peruselämisen kanssa?

Kela | toimeentulotuki

Re: toimeentulotuki väärälle tilille

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 17 Maalis 2020, 10:22

Hei n1996!

Kun tili on suljettu, maksu pitäisi palautua Kelalle ja sen jälkeen se voidaan maksaa oikealle tilille. Sinun tulisi olla yhteydessä edunvalvontaa ja varmistaa, että he ovat ilmoittaneet Kelalle edunvalvonnan päättyneen. Näin varmistetaan, että jatkossa maksut eivät mene väärälle tilille.

Voit laittaa asiasta viestiä myös Kelaan asiointipalvelun kautta niin maksut saadaan selvitettyä oikein. Ilmoita myös oma tilinumerosi, jos se ei jo ole Kelan tiedoissa.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi