Toimeentulotukipäätöksessä virhe

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

jonneb

Toimeentulotukipäätöksessä virhe

Lukematon viesti Kirjoittaja jonneb » 27 Touko 2020, 13:27

Hei,

Toimeentulotukipäätökseni laskelmassa on virhe. Työmarkkina tuen summa on täysin väärin (yli 100e liian suuri). Aiempi päätös oli oikein, tuloissa ja menoissa ei ole tapahtunut mitään muutoksia, mutta uusi päätös on tuon virheen takia aivan liian pieni. Olen myös ollut työttömänä sen verran että kerrointa 21,5 on käytetty jo aiemmassa päätöksessä.

Olen laittanut asiointipalvelun kautta viestiä jo kahteen kertaan, mutta kukaan ei sieltä vastaa mitään (1. 22.5. ja 2. 25.5).

Mitä minun pitäisi tehdä, että päätös ehditään korjata, ennen kuin maksupäivä on (1.6.2020)

Vieras

Re: Toimeentulotukipäätöksessä virhe

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 27 Touko 2020, 14:42

Kelaan voi soittaa tai käydä kelan palvelupisteessä.Nämä sinä olet varmasti jo tehnyt.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 27 Touko 2020, 14:47

Kun kerrointa 21,5 on ryhdytty toimeentulotuensaajan kohdalla käyttämään, sitä tulee käyttää johdonmukaisesti niin kauan kuin työttömyyskausi jatkuu. Kerrointa on siten käytettävä, sen jälkeen kun sen käyttö on aloitettu, myös sinä kuu-kautena, jolloin pitkäaikaistyötön saa yhden kuukauden aikana kaksi työttö-myysturvasuoritusta.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 29 Touko 2020, 10:34

Hei jonneb!

Kuten edellinen kommentoija onkin jo vastannut, niin voit tarvittaessa olla tarkistuksen tilanteesta yhteydessä asiakaspalveluun: www.kela.fi/soita-kelaan

Ystävällisesti
Marika | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi