Kela valehtelee osa II

Mihin menoihin haen toimeentulotukea Kelasta ja mihin kunnasta? Voiko Kela välittää puolestani tietoja kuntaan? Kysy ja keskustele Kelan ja kunnan hoitamasta toimeentulotuesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

finnjet

Kela valehtelee osa II

Lukematon viesti Kirjoittaja finnjet » 18 Touko 2018, 11:39

Kela lukotti I ketjun.
Ei pystytä ketjussa hoitamaan, eikä muuallakaan.

Tuki epostia Kelaan
"Laita Multitabs lisätiedot lääkäriltä 22.05 mennessä"
Soitin Kelaan, odotin tunnin, "juuh olette toimittaneet lääkärin EPIKRIISIN, se ei riitä pitää olla todistus, ei riitä että lääkäri kirjoittaa että keliakian, refluksin ja laktoosi-intoleranssin vuoksi on vitamiinien imeytymishäiriö, minä en voi tehdä mitään, vastaan vaan puhelimeen"

Nooh, sanoin rouvalle ; "SELVÄ, minä jonotan hoitajalle 3h ja VAADIN että ylilääkäri kirjoittaa yksityisen Mehiläisen kautta minulle A-B-C-f-x-y-z todistukset, ja veloittaa 3miljardia, KELA MAKSAA antaa palaa"

"Minä en voi asialle mitään olen täällä vaan töissä" valittaa täti.

Sitten kysyin "miten edistyy C-lausunnon kanssa Eläkkeensaajan hoitotuki"?
Teille kun pitää toimittaa todistuksia niin aikaa viikko, nyt ollut kuukausi ja te vaan sanotte "Kelan erikoislääkäri tutkii asiaa kestää n.½v-1v, koita jaksaa"

"Minä en voi asialle mitään, olen tässä vain vastaamassa puhelimeen"

Sanoin että jos kelalla ei ole tarpeeksi lääkäreitä niin TILATAAN sitten valtion laskuun Mehiläisestä pyörittelemään paperipilleireitä, jos tiesitte ettette kykene hoitamaan soskun asioita miksi otitte nämä vastaan

"Minä en voi asialle mitään, olen tässä vaan vastaamassa puhelimeen"

HIENOA KELA!
Palauttakaa HETI sossun asiat takaisin sossulle, teillä ei koskaan riitä rahkeet näihin asioihin ja kaikki ovat nyt ylityöllistettyjä kun tahdotte papereita joita ei ole olemassa.

Vaaditte jotain C-lausuntoa multitabsin tarpeellisuudesta eikä epikriisi riitä :(

Lukottaa tämäkin heti, niin pääsen tekemään osa 3:n kiitos vaan..
Muutes; Suomessa on sananvapaus? Teenkö toisenkin kantelun Eduskunnan oikeusasiamiehelle, teenkö??????

finnjet

Re: Kela valehtelee osa II

Lukematon viesti Kirjoittaja finnjet » 18 Touko 2018, 12:38

Soitin erikoislääkärille "tämän paperin PITÄÄ RIITTÄÄ"
Siinä on mainittu kaikki tarpeellinen sekä sisätautien lausunto 21.12.2017.

Kukakohan "virkailija" kelassa töpeksii? pitää kysyä nimi haah, nyt sain soitettua ja sain nimen ylös, rouvalle sanoin "teen henkilökohtaisen kantelun virkailijasta Eduskunnan oikeusasiamiehelle että hankkii virkailijalle toisen työpaikan"

Kivaa kun kela vaatii paperia jota ei ole olemassa, hienoa kela, tsemppiä elämään
ja hienoa viikonloppua <3

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Touko 2018, 13:03

Valitettavasti Kysy Kelasta palstalla ei voida tehdä asialle mitään,koska täällä ei käsitellä hakemuksia. Mutta nyt sinulla on vähän aikaa parempi olo.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 18 Touko 2018, 14:45

Hei.

Kuten aiemmassa ketjussa mainitsimme, niin emme palstalla pysty asiaasi tarkemmin hoitamaan. Kerroit olleesi jo asiakaspalveluun yhteydessä ja saaneesi ohjeet asian etenemiseen.

Terveisin
Joona | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

finnjet

Lukematon viesti Kirjoittaja finnjet » 29 Touko 2018, 11:59

Kiitos kelalle turhasta vaivasta, odottelusta sekä toiveesta parempaan elämään. piste.

Kelan rouva mainitsi puhelimessa hänelle soittaessani
"Koska Sinulla on 14 pysyväissairautta ja tarvitset apua paljon KOTONA sekä kauppamatkoilla ja joudut käyttämään katetreja sekä vaippoja niin koitas hakea ELÄKKEENSAAJAN HOITOTUKEA, minusta Sinulla olisi mahdollisuus siihen alempaa luokkaan n.50e/kk"

Rumba alkoi, C-lausunnot, kelaan viemiset, ½vuoden odottelu; "hakemus hylätty"
"Vaikka Sinulla on paljon sairauksia ja tarvitset kotona apua niin ET tarvitse henkilökohtaista apua esim. suihkussa, wc:ssä tms. käyntiin"

Jos kerran kelan oma lääkäri on (kuten usein näyttää olevan) pätevämpi mitä erikoislääkärit lausuntoineen niin lopettakaa turhan tarjoaminen, elämä on muutenkin viittä vaille katukerjäläisten tasoa, soskusta ei tule edes vaaterahaa, koska "toimeentulo/harkinnanvarainen on VIIMEINEN MAHDOLLISUUS"

Mene siis
a) kerjäämään kadulle
b) varastamaan kaupasta

Kiitos Yhteskunnalle!!!

Ostin tuossa kerran 20vuodessa uudet kengät kun vanhat meni rikki, nooh, kukaan ei tahdo korvata 39.99e:a, nyt sitten käsittelyt on Hämeenlinnan Hallinto-Oikeudessa, jessus!
Luulisi että hallinto-oikeudessa on muutakin tekemistä kuin taistella 40e:n lumppurahan takia.

Kiitos kela ja Sosiaalivirasto!!

finnjet

Lukematon viesti Kirjoittaja finnjet » 29 Touko 2018, 12:06

Taas tuli kelalta, epostia, laitoin että olen tarvinnut 20-30vuoden ajan Multitabsia joka päivä 1/vrk. Nyt karmean sodan jälkeen minulle maksettiin purkin hinta 24.81€ takaisin tilille, seuraava purkki tulee ostoon ½vuoden päästä, kysyin sitten että laitetaan se maksusitoumukseen erillisenä, tässä vastaus:

Kela voi ajalta 1.5.2018 - 31.7.2018 myöntää sinulle rajattu maksusitoumus Multitabs D-vitamini valmisteelle mikäli sitä haet. Normaali maksusitoumus apteekkiin ei kata tätä lääkeostoa kun lisäravinnot ja vitamiinit kuuluvat perusosaan kattaviin menoihin. Ajalle 1.4.2018 - 30.4.2018 olemme jo huomioineet lääkeostosi menona toimeentulotuen laskelmalla.

Jos haet toimeentulotukea Multitabs valmisteelle kyseisen ajan jälkeen tulemme uudestaan selvittämään oikeutesi tähän.

Sinun tulee myös hakea lääkekorvauksen eritys korvausoikeutta kyseiseen valmisteen. Lisätietoa voit saada Kelan sairaanhoitokorvauksesta.

JIPPII, lääkettä riittää ½vuodeksi ja rajattu on voimassa 31.07 saakka, sitten VOITTE hakea "erityskorvattavuutta kysykää lisää kelasta" esim. puhelin on hyvä keino, "kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja soittakaa myöhemmin uudelleen"

Sitten, laittakaa hakemus, todistukset a,b,c,d,x,y- lääkärinlausunnot ja katsotaan sitten asiaa uudestaan 10vuoden päästä jollette ole silloin jo kuollut, Herran Jumala mikä show.

En jaksa, EN YKSINKERTAISESTI JAKSA!!
Mielummin kerään pullloja ja ostan itse ½vuoden päästä 24.81€:n lääkkeeni koska kelalla ei ole rahaa!!

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 29 Touko 2018, 12:09

24.81 € puolen vuoden välein.. enpä kehtaisi moisen summan takia tuollaista sotaa käydä, vaan maksaisin itse..

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 29 Touko 2018, 12:36

Mä voin antaa sen 25 e sulle puolen vuoden kuluttua.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 29 Touko 2018, 14:26

Hei!

Kiitos viesteistänne.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

finnjet

Lukematon viesti Kirjoittaja finnjet » 30 Touko 2018, 11:57

Kiitos "vieras", kerran selitin soskulle kun "nämä kuuluvat perustoimeentulo-osaan"

Aloin siinä sitten laskemaan, että lumppujen korjaukset kerran vuodessa näin ja näin paljon, sitten kun on pakko soittaa kännykällä kalliita 020 numeroihin, kerran tuli 200e:n lasku, virastoissa oli 2h:n jonot eikä ne mitään tienneet, sitten vielä pankit!
Pakko olla pankkitili ja automaattikortti+kooditaulukko maksaa vain 8e/kk, 80e/vuosi, nämä ja ziljoonat muut "kuuluvat perustoimeentulotukiosaan"....

Ei aina jaksa pieni tyhmä suomalainen ihminen ymmärtää :(

Ei tarvikkaan otetaan sitten pikavippejä niin että tyrät rytkyy, ainiin en saakaan, koska luottotiedot meni kun kukaan ei korvannut ajokortin 60e:n lääkärintodistusta ja soskun mielestä "eläkeläinen ei tarvi ajokorttia"!

Tuokin edellä lainaamani sähköposti oli virheellinen, soitin sitten kelaan, meni eläkkeisiin, yhdisti toimeentulotukeen, yhdisti lääkekorvauksiin, otti välipuheluita jne. sitte tokaisi "lausunnossa on virhe, voimme myöntää vain kuittia vastaan ja tietysti RESEPTIÄ vastaan maksamani summan käsitavaralääkkeistä"

Eli aina ½vuoden välein pitää olla resepti, jospa tästä tuleekin ihmeparantuminen !!