Miten toimia Kelan Toimtuen alettua ahdistaa liikaa?

Mihin menoihin haen toimeentulotukea Kelasta ja mihin kunnasta? Voiko Kela välittää puolestani tietoja kuntaan? Kysy ja keskustele Kelan ja kunnan hoitamasta toimeentulotuesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

vanh

Re: Miten toimia Kelan Toimtuen alettua ahdistaa liikaa?

Lukematon viesti Kirjoittaja vanh » 04 Joulu 2019, 16:36

Kuten edellä on kirjoitettu, lääkärikuntakin on puolueellinen.
Kun olin työttömän statuksella, mutta sairaana ja työkyvyttömänä, erikoissairaanhoidon lääkäri ei kirjannut oireitani tms. ollenkaan epikriisiin. Siellä luki järkytyksekseni vain: "Potilas on valittajatyyppiä, on valittanut useasti sosiaaliturvanlautakuntaan ja jopa vakuutusoikeuteen saakka".

Jep. Olen valittanut kaikesta vääryydestä. Sitten sain neljän vuoden eläkeväännön jälkeen työkyvyttömyyseläkkeen ilman sairauspäivärahakautta. Senkin oli Kela yrittänyt torpata jokaisella kiusanteolla, mutta vihdoin oikeus tapahtui. Nyt sitten ollaan pitkäaikaissairaana edelleen, mutta eläkkeellä. Yhtä köyhänä kuin ennenkin.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 04 Joulu 2019, 18:00

vanh kirjoitti:
04 Joulu 2019, 16:36

Sitten sain neljän vuoden eläkeväännön jälkeen työkyvyttömyyseläkkeen ilman sairauspäivärahakautta. Senkin oli Kela yrittänyt torpata jokaisella kiusanteolla, mutta vihdoin oikeus tapahtui. Nyt sitten ollaan pitkäaikaissairaana edelleen, mutta eläkkeellä. Yhtä köyhänä kuin ennenkin.
Saitko eläkkeesi loppujen lopuksi Kelan päätöksellä vai tuliko päätös Samun tai vakuutusoikeuden päätöksellä ?
Samalla polulla ollaan joten tsempit sinne..

vanh

Lukematon viesti Kirjoittaja vanh » 04 Joulu 2019, 18:08

Päätös eläkkeestä tuli omasta työeläkeyhtiöstäni. Ihan suoraan ja sillä kampesivat Kelan kanveesiin.
Kela on vaikeuttanut sairaan elämää ihan tahallaan vuosia. Ja nyt vieläkin toimeentulotuen myöntämiseen.

vanh

Lukematon viesti Kirjoittaja vanh » 05 Joulu 2019, 10:29

Vielä tarkennuksena, että Kela katkaisi sairauspäivärahan maksun vaikka näyttönä oli kymmeniä erikoissairaanhoidon lausuntoja. Se oli törkeyden huippu. Kela jätti sairaan oman onnensa nojaan, mutta onneksi työeläkeyhtiössä oli jokin roti ja sääntöjen luenta.

huhuh5

Lukematon viesti Kirjoittaja huhuh5 » 09 Joulu 2019, 08:37

vanh kirjoitti:
04 Joulu 2019, 16:36
Kuten edellä on kirjoitettu, lääkärikuntakin on puolueellinen.
Kun olin työttömän statuksella, mutta sairaana ja työkyvyttömänä, erikoissairaanhoidon lääkäri ei kirjannut oireitani tms. ollenkaan epikriisiin. Siellä luki järkytyksekseni vain: "Potilas on valittajatyyppiä, on valittanut useasti sosiaaliturvanlautakuntaan ja jopa vakuutusoikeuteen saakka".

Jep. Olen valittanut kaikesta vääryydestä. Sitten sain neljän vuoden eläkeväännön jälkeen työkyvyttömyyseläkkeen ilman sairauspäivärahakautta. Senkin oli Kela yrittänyt torpata jokaisella kiusanteolla, mutta vihdoin oikeus tapahtui. Nyt sitten ollaan pitkäaikaissairaana edelleen, mutta eläkkeellä. Yhtä köyhänä kuin ennenkin.

Nähtävästi kerroit lääkäreille hylyistäsi sillä mun käsittääkseni Kela ei informoi lääkäreitä miten heidän kirjoittamilleen todistuksille käy.

Jokatapauksessa kiitos kommentistasi sillä se auttoi minua tekemään päätöksen että kerronko vai en.
Itsellä tilanne että sain sairashylyn pitkään liki vuoden sairaslomaan jotka oli sekä terveyskeskus ja erikoispuolen lääkärin kirjoittamia.
Työkkärin ihminen oli sitä mieltä että minun pitäisi hakeutua uudelleen lääkärille ja kertoa hylystä ja yrittää uutta lausuntoa. Itse olin vastaan sillä jos ei omalla selvityksellä + 2 lääkärin lausunnot ei riitä niin olkoon ja tosiaan päinvastoin saattavat jopa alkaa epäilemään omia lausuntojaan kun suuri ja mahtava KELA on näkemättä tehnyt päinvastaisen päätöksen.

Ja tuohan on aivan törkeää että jos valittaa niin lääkäri kirjottaa että on valittajatyyppi,, Huh, huh
Itsekkin tein valituksen mutta enpä siis kerro asiasta lääkäreille vaan menen vaan kysymään eläkelausuntoa kun sairasloma (jota kela ei myöntänyt) loppupuolella.

tiu_fin

Lukematon viesti Kirjoittaja tiu_fin » 27 Maalis 2020, 10:53

Miten toimia, hakea apua muualta. Kaveri tai vaikka naapuri jeesaamaan. Perhe, tuttu, sukulainen, pyydä apua facesssa? Sosiaalityöntekijä auttaa mielellään, samoin diakoni. Ei tarvitse kun kirjoittaa nimi alle. Kuka tahansa voi sinun valtuutuksestasi toimia edunvalvojanasi.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 31 Maalis 2020, 08:46

tiu_fin kirjoitti:
27 Maalis 2020, 10:53
Miten toimia, hakea apua muualta. Kaveri tai vaikka naapuri jeesaamaan. Perhe, tuttu, sukulainen, pyydä apua facesssa? Sosiaalityöntekijä auttaa mielellään, samoin diakoni. Ei tarvitse kun kirjoittaa nimi alle. Kuka tahansa voi sinun valtuutuksestasi toimia edunvalvojanasi.
MOTissa oli hyvä dokkari edunvalvojista.