Tukea koneeseen?

Mihin menoihin haen toimeentulotukea Kelasta ja mihin kunnasta? Voiko Kela välittää puolestani tietoja kuntaan? Kysy ja keskustele Kelan ja kunnan hoitamasta toimeentulotuesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Energia-

Tukea koneeseen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Energia- » 12 Syys 2020, 16:35

Heippa!

Minulla hajosi vanha, ystävän kautta aikoinaan ilmaiseksi saamani tietokone. Käytin tuota pöytäkonetta niin koulu asioihin kuin myös vapaa-ajallakin blogi ym. harrastuksiin.

Onko minun mahdollista saada jonkinlainen toimeentulotuki tai harkinnanvaraista avuksi uuden koneen hankintaan? Tietokone on kuitenkin edellytys mm. koulutehtävien tekoon ja nykytilanteessa myös koulunkäyntiin etänä Teamsin kautta ym. enkä asu kovin lähellä mitään julkista tietokoneen käyttöpaikkaa kuten kirjastoa tms.

Jos tukea on mahdollista saada, tuleeko minun hakea se kelan asioinnin vai suoraan kaupungin kautta?

Vieras

Re: Tukea koneeseen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Syys 2020, 16:39

Ennen kuin haet kunnasta täydentävää toimeentulotukea,niin sinun pitää hakea perustoimeentulotuki kelasta.Sinulla tulee olla päätös perustoimeentulotuesta.

Kela | toimeentulotuki

Re: Tukea koneeseen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 14 Syys 2020, 08:58

Hei Energia-!

Opiskeluvälineet tai tietokone eivät ole perustoimeentulotuessa huomioitava meno. Voit hakea tietokonetta varten täydentävää/ehkäisevää toimeentulotukea oman kuntasi sosiaalitoimesta. Jotta kunta voi antaa oman päätöksensä, niin sinun tulee ensin hakea perustoimeentulotuki Kelasta.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi