työssäoloehto

Miten aktiivimalli voi muuttaa työttömyysturvaani? Miten aktiivisuuden ehdot täyttyy? Kysy ja keskustele työttömyysturvan aktiivimallista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

PekkaPuu

työssäoloehto

Lukematon viesti Kirjoittaja PekkaPuu » 11 Maalis 2019, 08:20

hei, olen 61 v ja tällä hetkellä peruspäivärahalla. Peruspäivärahaa on jäljellä vielä 50 pv ja suunnitelmissa on te-toimiston työkokeilu. Luetaanko tuo työkokeilu minun työssäoloehtoon eli kerryttääkö se työssäoloehtoa? Olen lukenut, että 60 v täyttäneillä tämän asian kohdalla on erityssäännöksiä?
jos luetaan kuinka paljon työkokeilua pitää olla viikossa/päivässä

Kela | työttömyysturva

Re: työssäoloehto

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 12 Maalis 2019, 14:37

Hei PekkaPuu!

Työssäoloehtoon voidaan lukea myös sellaiset täydet kalenteriviikot, joina henkilö on ollut 60 vuotta täytettyään julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain perusteella TE -palvelujen järjestämässä työllistymistä edistävässä palvelussa (TE -palvelun velvoite järjestää palvelua 60 vuotta täyttäneelle).

Työssäoloehtoon luettava aika lasketaan palvelun keston perusteella. Työllistymistä edistävän palvelun katsotaan kestäneen kalenteriviikon, jos palvelun on kestänyt vähintään maanantaista perjantaihin, riippumatta siitä, onko palvelua tosiasiallisesti järjestetty jokaisena päivänä viikon aikana.

Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi