Hei!
Olen muuttamassa Kauniaisiin, koska aloitan työt Espoossa 1.4.2019. Työ on päätoiminen ja kestää 31.5.2019 asti. Myöhemmin keväällä varmistuu, saanko työtä 29.7.2019 lähtien. Nyt haluaisin tietää, saanko avustusta muuttoon ja mistä sitä pitäisi hakea. Terveisin, Uudettuulet
Muuttoavustus
Valvoja: Kela | työttömyysturva
- Uudettuulet
Re: Muuttoavustus
Tässä linkki https://www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset. Kela ei voi luvata muuttorahaa.Vain hakemuksen jättämällä asia selviää.
- Uudettuulet
Hei!
Sainkin selville, että Kelasta voi hakea liikkuvuusavustusta, jos työ kestää vähintään 2 kk, työ on päätoimista ja edestakaisiin työmatkoihin menisi yli kolme tuntia päivässä.
T. Uudettuulet
Sainkin selville, että Kelasta voi hakea liikkuvuusavustusta, jos työ kestää vähintään 2 kk, työ on päätoimista ja edestakaisiin työmatkoihin menisi yli kolme tuntia päivässä.
T. Uudettuulet
- Kela | työttömyysturva
Hei Uudettuulet!
Hienoa, että olitkin jo löytänyt tietoa liikkuvuusavustuksesta. Tarkemmin siitä on kerrottu sivuillamme: www.kela.fi/liikkuvuusavustus
Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Hienoa, että olitkin jo löytänyt tietoa liikkuvuusavustuksesta. Tarkemmin siitä on kerrottu sivuillamme: www.kela.fi/liikkuvuusavustus
Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi
- Kysymys55
Liikkuuvuusavustuksesta
Hei!
Olen työskennellyt kolmen viimeisen vuoden aikana määräikaisissa päätoimisissa työsuhteissa, joiden vuoksi olen joutunut muuttamaan kolme kertaa työskentelypaikkakunnalle.
1. muutto: matka työhön 2,5 tuntia
2. muutto: matka työhön 3 tuntia
3. muutto: matka työhön 5 tuntia
En ole ollut työtön työnhakija, koska olen muuttanut aina työllistyäkseni. Mikäli nyt tämänhetkisen työsuhteeni päättyessä 31.7.2019 joudun työttömäksi, olenko oiketettu liikkuvuusavustukseen? Mikäli työllistyn jo 1.8., olenko oikeutettu liikkuvuusavustukseen tai voinko hakea muuttotukea muista palveluista?
Olen työskennellyt kolmen viimeisen vuoden aikana määräikaisissa päätoimisissa työsuhteissa, joiden vuoksi olen joutunut muuttamaan kolme kertaa työskentelypaikkakunnalle.
1. muutto: matka työhön 2,5 tuntia
2. muutto: matka työhön 3 tuntia
3. muutto: matka työhön 5 tuntia
En ole ollut työtön työnhakija, koska olen muuttanut aina työllistyäkseni. Mikäli nyt tämänhetkisen työsuhteeni päättyessä 31.7.2019 joudun työttömäksi, olenko oiketettu liikkuvuusavustukseen? Mikäli työllistyn jo 1.8., olenko oikeutettu liikkuvuusavustukseen tai voinko hakea muuttotukea muista palveluista?
- Kela | työttömyysturva
Hei Kysymys55!
Liikkuvuusavustusta voi saada useitakin kertoja, mikäli edellytykset täyttyvät. Ennakkopäätöstä emme kuitenkaan voi palstalla antaa, vaan oikeutesi tukeen selvitetään hakemuksella.
Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Liikkuvuusavustusta voi saada useitakin kertoja, mikäli edellytykset täyttyvät. Ennakkopäätöstä emme kuitenkaan voi palstalla antaa, vaan oikeutesi tukeen selvitetään hakemuksella.
Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi