Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Vieras

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Touko 2019, 10:26

Ette sitten ajatelleet ettei kaikilla ole älypuhelinta tai ei ole varaa ostaa sellaista.Meinaatteko että kela ostaa kaikille älypuhelimen?Minulla ei ole älypuhelinta ollut koskaan ja minulla kelakortti kulkee lompakossa.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 20 Touko 2019, 10:21

Hei!

Kiitos kommenteistanne.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Laura524

Lukematon viesti Kirjoittaja Laura524 » 16 Loka 2019, 20:11

Verkkosivuillanne neuvotaan: ”Jos korttisi katoaa, voit tilata uuden kortin lähettämällä asiaa koskevan viestin Kelan asiointipalvelussa. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.”

Olen nyt käyttänyt puoli tuntia verkkopankkitunnusten haeskeluun, kirjautumiseen, asiointipalvelun selailuun ja Googlailuun, mutta en ole onnistunut löytämään palvelusta kohtaa, jossa pääsisin lähettämään viestin uuden kortin tilaamisesta.

Tässä ketjussa neuvotaan, että korttia ei ole mahdollista tilata sähköisesti. Jos kerran näin on, voisitteko poistaa verkkosivuiltanne tuon harhaanjohtavan neuvon?

Ps. Nyt olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo viisi kertaa ja näköjään mikään yrittämistäni käyttäjätunnuksista ei kelpaa, eri syistä. Tätäkin olisi ehkä tarvetta korjata.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 16 Loka 2019, 20:48

Omassa asiointipalvelussa on kohta Viestit.Valitse lähetä viesti tai liite. Mene kohtaan Aihe ja valitse Kelan kortit ja vieressä olevasta valikosta Kela kortti. Onnistuuko näillä ohjeilla.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 18 Loka 2019, 13:40

Laura524 kirjoitti:
16 Loka 2019, 20:11
Verkkosivuillanne neuvotaan: ”Jos korttisi katoaa, voit tilata uuden kortin lähettämällä asiaa koskevan viestin Kelan asiointipalvelussa. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.”

Olen nyt käyttänyt puoli tuntia verkkopankkitunnusten haeskeluun, kirjautumiseen, asiointipalvelun selailuun ja Googlailuun, mutta en ole onnistunut löytämään palvelusta kohtaa, jossa pääsisin lähettämään viestin uuden kortin tilaamisesta.

Tässä ketjussa neuvotaan, että korttia ei ole mahdollista tilata sähköisesti. Jos kerran näin on, voisitteko poistaa verkkosivuiltanne tuon harhaanjohtavan neuvon?

Ps. Nyt olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo viisi kertaa ja näköjään mikään yrittämistäni käyttäjätunnuksista ei kelpaa, eri syistä. Tätäkin olisi ehkä tarvetta korjata.
Hei, Laura524!

Keskusteluketjussa mainitaan, ettei korttia voi tilata verkkopalvelun kautta. Tällä tarkoitetaan sitä, ettei Kela-kortille ole varsinaista sähköistä hakemusta asiointipalvelussa. Kortin voi kuitenkin tilata niin, että lähetät Kelaan viestin, kuten kela.fi-verkkosivuilla on neuvottu. Viestin voit lähettää omassa asiointipalvelussasi Viestit-toiminnolla.

Pahoittelen, että olet kokenut ohjeistuksen epäselväksi!

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi