Hei,
Tein työttömyysturvahakemuksen (ensimmäinen työttymyyspäivä 17.5) ja nyt mietin liitteitä. Olen viimeiset 15 vuotta ollut työssä, joten työssäoloehto täyttyy. Pitääkö minun siis toimittaa vanhoja palkkakuitteja vai miten todistan, että ehto täyttyy? Minulla ei ole niitä mihinkään säilöttynä, joten onko muuta tapaa toimia?
Työttömyysturvahakemus - liitteet
Valvoja: Kela | työttömyysturva
- api
Re: Työttömyysturvahakemus - liitteet
Ainahan voit pyytää ex-työnantajalta palkkatodistuksen, jos kuitit ei ole enää tallessa. Työnantajalla on lakisääteinen velvollisuus antaa palkkatodistus pyydettäessä.
- Kela | työttömyysturva
Re: Työttömyysturvahakemus - liitteet
Hei api!
Työssäoloehdon selvittämistä varten hakemuksen liitteeksi tarvitaan tositteet mistä käy ilmi työsuhteen kesto, viikoittainen työaika ja palkka. Voit siis toimittaa palkkatodistuksen, jos palkkalaskelmia ei ole, ja työtodistukset tai -sopimukset. Jos näitä tositteita ei ole tallessa, voisit pyytää työnantajaa täyttämään TT4-lomakkeen mistä käy ilmi kaikki nämä tiedot.
Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Työssäoloehdon selvittämistä varten hakemuksen liitteeksi tarvitaan tositteet mistä käy ilmi työsuhteen kesto, viikoittainen työaika ja palkka. Voit siis toimittaa palkkatodistuksen, jos palkkalaskelmia ei ole, ja työtodistukset tai -sopimukset. Jos näitä tositteita ei ole tallessa, voisit pyytää työnantajaa täyttämään TT4-lomakkeen mistä käy ilmi kaikki nämä tiedot.
Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi