Opintotuki maisteritutkintoon

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Maaritti12

Opintotuki maisteritutkintoon

Lukematon viesti Kirjoittaja Maaritti12 » 19 Kesä 2019, 13:05

Hei, olen opiskellut aiemmin ammattikorkeakoulussa medianomiksi vuosina 2008 ja 2012 ja käyttänyt siihen myönnetyt opintotuet (ja vain hyvin pienen osan opintolainasta). Muuten käytin tukikuukaudet vain pääopinnoissa, mutta yhdeltä kesältä käytin yhden kuukauden kesäopintotuen. Nyt pääsin opiskelemaan Helsingin yliopistoon taiteiden maisteriohjelmaan (2 vuotta). Eikö vain, että minulla on oikeus vielä opintotukeen, kun olen käyttänyt niitä vain tuohon alempaan korkeakoulututkintoon?

Kela | opintotuki

Re: Opintotuki maisteritutkintoon

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 20 Kesä 2019, 10:07

Hei Maaritti12!

Kertomasi mukaan sinulla saattaisi vielä olla tukikuukausia jäljellä, jos et niitä muihin opintoihin ole käyttänyt. En toki voi varmaksi sitä yleisellä tasolla sanoa, vaan asia vielä tarkemmin tutkitaan kun teet hakemuksen.

Kaiken kaikkiaanhan korkeakouluopintoihin on käytettävissä 54 kuukautta, joista vähennetään jo käytetyt kuukaudet.

Ystävällisin terveisin
Joona | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi