Kutsuttaessa töihin sairasloma

Mitä jos sairastun? Muutan avoliittoon? Muutan pois vanhempien luota? Kysy ja keskustele muutosten vaikutuksesta työttömyysturvaan.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Tamperelainen25

Kutsuttaessa töihin sairasloma

Lukematon viesti Kirjoittaja Tamperelainen25 » 13 Syys 2019, 18:28

Hei, työssäni työvuorot tarjotaan viikkoa aikaisemmin, mikäli hyväksyn työt viikon päähän ja tulen sairaaksi, miten minun tulee toimia? 1. Riittääkö ilmoitus työnantajalle ja sairasloma todistuksen vieminen. 2. Vai pitääkö ilmoitus ja todistus toimittaa myös te-toimistolle sekä kelalle koska kyseessä on osa-aikainen työ ja olen oikeutettu työmarkkinatukeen koska olen te-toimistolla työnhakija edelleen? 3. Merkitsenkö työmarkkinatuki hakemukseen silloin työtön, sairaana vai työssä?

Kela | työttömyysturva

Re: Kutsuttaessa töihin sairasloma

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 16 Syys 2019, 08:44

Hei Tamperelainen25!

Selvitä omalta työnantajaltasi, riittääkö pelkkä ilmoitus vai tuleeko sairaslomatodistus toimittaa. Sairauslomatodistusta ei tarvitse lähtökohtaisesti toimittaa kelalle, koska kyseessä on osa-aikatyö, jonka ajalta sinulla on mahdollisuus saada soviteltua päivärahaa. Tarvittaessa sairauslomatodistusta voidaan pyytää esimerkiksi sairauden pitkittyessä. Työttömyysajanilmoitukseen merkitse sairaslomapäiville "sairaana".

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi