Asumistuki lomautuksen ajalle

Kuinka haen asumistukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele asumistuesta työttömyyden aikana.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Kriske

Asumistuki lomautuksen ajalle

Lukematon viesti Kirjoittaja Kriske » 31 Maalis 2020, 12:18

Hei! Olen lomautettu koronaviruksen takia 19.3 alkaen, eli sain maaliskuulle palkan vain 13 työpäivälle. Työttömyyskassalta saan maaliskuulle vielä ansiopäivärahaa, mutta se tulee tietenkin vasta joskus huhtikuussa.
Miten täytän asumistuen hakemuslomakkeen, jos en tiedä vielä, että kuinka paljon ansiopäivärahaa saan työttömyyskassalta? Mitä minun pitäisi laittaa siihen, että "Saan palkka"? Tavallaan minulla on työnantaja ja maaliskuulle olen saanut vielä palkan, mutta olen toistaiseksi lomautettu.

Kiitos avusta etukäteen!

Kela | työttömyysturva

Re: Asumistuki lomautuksen ajalle

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 01 Huhti 2020, 14:45

Hei Kriske!

Jos tarkoituksenasi on hakea asumistukea maaliskuusta alkaen, niin ilmoita siinä tilanteessa hakemukseen palkkatulot ja mihin saakka töitä on ollut. Yleisessä asumistuessa palkka huomioidaan työn tekemisen mukaan, ei palkanmaksun.

Hakemuksessa tulee myös mainita, että olet hakemassa työttömyyskassasta ansiopäivärahaa. Voit selvittää työttömyyskassasta arvion mahdollisesta päivärahan määrästä ja ilmoittaa sen Kelaan.

Hakemuksen lisätiedot kohdassa voit vielä selventää tulotilannettasi ja kertoa lomautuksesta.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi