Muutoksenhaku

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Vieras

Muutoksenhaku

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 20 Heinä 2020, 16:13

Hei kelan muutoksenhaku linkki ei toimi asiointipalvelussa, olen yrittänyt klikata sitä jo viikko sitten mutta ei toimi. Hakemukseni hylättiin ja en pääse tekemään muutoksenhakua, saan toistuvasti saman ilmoituksen että sivua korjataan ja sivu ohjautuu ulos asiointipalvelusta jolloin pitäisi kirjautua uudestaan ja sitten tulee taas sama ilmoitus kerta toisensa jälkeen. Asiointipalvelun muutoksenhakuosio vaikuttaa olevan rikki ja on ollut rikki jo useiden viikkojen ajan, minä en ainakaan saa sitä auki.

Vieras

Re: Muutoksenhaku

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 20 Heinä 2020, 20:15

Oletko kokeillut jollain toisella selaimella, tai onko selaimesi päivittämättä?

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 20 Heinä 2020, 20:29

Kyllä mulla toimii muutoksenhaku ihan hyvin.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 21 Heinä 2020, 10:35

Hei!

Tiedossa ei ole mitään yleistä häiriötä valituksen tekemisessä. Kannattaa tosiaan kokeilla eri selaimia.

Valituksen voi myös tehdä esim. lomakkeella VAL1, mikä löytyy osoitteesta www.kela.fi/lomakkeet. Jos olet tekemässä oikaisuvaatimusta toimeentulotuen päätökseen, voit tehdä sen lomakkeella TO5. Lomakkeet voi täyttää PDF-muodossa ja sitten lähettää esimerkiksi asiointipalvelussa viestin liitteenä.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 26 Heinä 2020, 22:51

saan viikosta toiseen ilmoituksen huoltotöistä, en usko että on omassa koneessa/selaimessa vika.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 28 Heinä 2020, 08:49

Hei!

Kannattaa tutustua vielä teknisen asiakastuen ohjeisiin asiointipalveluun liittyen ja olla tarvittaessa yhteydessä tekniseen asiakastukeen:
www.kela.fi/asioi-verkossa_tekninen-asiakastuki

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela toimeentulotuki

Mintturi

Lukematon viesti Kirjoittaja Mintturi » 31 Heinä 2020, 12:04

Mikä on käsittelyaika perustoimeentulotukea koskevissa muutoksenhauissa/valituksissa?

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 03 Elo 2020, 08:28

Hei Mintturi!

Oikaisuvaatimusten keskimääräinen käsittelyaika viikolla 31 on 40,2 kalenteripäivää.

www.kela.fi/oikaisuvaatimus-kelan-tekemaan-paatokseen

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela toimeentulotuki

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 09 Elo 2020, 18:31

Kelan muutoksenhaku ei sivustolla toimi vieläkään, eilen minulta meni hukkaan kahdet eri pankin avaintunnukset sillä sain jälleen tutun ilmoituksen "sivustolla huoltotöitä" tämä ilmoitus tulee lähes aina kun kirjaudun asiointipalveluun ja muutoksenhaun kohdalla se ilmestyy minulle aina, ei auta kokeilla eri selaimia sama ilmoitus on tullut kuukausien ajan. Onko oikaisuvaatimuskeskuksella sähköposti? johon voisi lähettää oikaisupyynnön.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 09 Elo 2020, 19:46

Tee oikaisuvaatimus kirjallisesti vanhanajan tyyliin. Luonnostele kirjoitus käsin paperilla, mutta tee lopputyö koneella. Tulosta ja lyö kirjekuoreen. Minä olen tehnyt kaksi oikaisuvaatimusta. Kumpikaan ei mennyt läpi, eli tyhjän sain pyytämättäkin. Seuraava osoite olisi ollut käräjät...