Vanhemman asunto armeijan ajaksi

Kuinka haen asumisavustusta? Miten palvelus vaikuttaa maksussa olevaan yleiseen asumistukeen? Kysy ja keskustele asumisen tuista palveluksen aikana.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Arska2

Vanhemman asunto armeijan ajaksi

Lukematon viesti Kirjoittaja Arska2 » 20 Maalis 2021, 10:43

Moro!
Olen menossa armeijaan ja etsimässä vuokra-asuntoa. Isäni omistamalla yrityksellä on rivitalo johon olen muuttamassa. Saanko asuntotuen ihan normaalisti vaikka asunto on vanhempani? Maksan kuitenkin vuokran itse.

kesuarm

Re: Vanhemman asunto armeijan ajaksi

Lukematon viesti Kirjoittaja kesuarm » 22 Maalis 2021, 00:05

Tuo on hyvä kysymys. Laita reipas vuokra niin kaikki hoituu

kesuarm

Lukematon viesti Kirjoittaja kesuarm » 22 Maalis 2021, 00:06

Älä pitä pileitä sitte...

Kela | asevelvollisen tuet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 22 Maalis 2021, 15:25

Hei Arska2!

Sotilasavustuksen asumisavustusta voidaan maksaa myös vanhemmilta vuokrattuun vuokra-asuntoon.

Kela maksaa palvelusta suorittavalle itselleen asumisavustusta vuokra-asunnon asumismenoista vain, jos hän asuu vakinaisesti asunnossaan eli on vuokrannut asuntonsa viimeistään noin 3 kuukautta ennen palveluksen alkamista.

Kela voi kuitenkin korvata tämän aikarajan jälkeen tai vasta palveluksen aikana hankitun asunnon asumismenot, jos asunnon hankkimiseen on ollut perusteltu syy, esimerkiksi perheen perustaminen, opiskelun tai työn aloittaminen muualla kuin kotipaikkakunnalla 2-3 kuukauden sisällä palveluksen päättymisestä tai asunnon saanti pitkähkön jonotuksen jälkeen.

Perusteltu syy ei ole palvelusta suorittavan halu itsenäistyä tai se, että vanhemmat eivät halua lapsensa enää asuvan kotona.

Jos palvelusta suorittava on asunut itsenäisesti jo ennen palveluksen alkamista, hän voi vaihtaa asuntoa ennen palveluksen alkamista tai sen aikana.

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi