SV67 Kelataksi jälkikäteen?

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Tapsuliini

SV67 Kelataksi jälkikäteen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Tapsuliini » 08 Huhti 2021, 13:30

Jos minulla ei ole etukäteen SV67 todistusta, vaan saan sen vasta todennäköisesti vastaanotolta (röntgenistä) jälkikäteen, tuleeko minun maksaa koko matkasumma etukäteen ja anoa korvaus jälkikäteen vai maksanko silti vain 25 euroa taksissa?

Tapsuliini

Re: SV67 Kelataksi jälkikäteen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Tapsuliini » 08 Huhti 2021, 13:32

Tapsuliini kirjoitti:
08 Huhti 2021, 13:30
Jos minulla ei ole etukäteen SV67 todistusta, vaan saan sen vasta todennäköisesti vastaanotolta (röntgenistä) jälkikäteen, tuleeko minun maksaa koko matkasumma etukäteen ja anoa korvaus jälkikäteen vai maksanko silti vain 25 euroa taksissa?
Tulipas sekavasti, tarkoitin siis maksanko koko matkasumman taksissa ja anon yli 25 euron ylittävän osuuden takaisin kelalta myöhemmin?

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 08 Huhti 2021, 16:39

Sinun pitää tilata taksi Kelataksin numerosta, muuten ei korvausta saa. Takautuvasti sitä ei voi hakea. Ei haittaa vaikka todistuksen saa myöhemmin. Taksikuski ei sitä todistusta kysele. Todistus pitää säilyttää puolivuotta ohjeiden mukaan.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 12 Huhti 2021, 14:05

Tapsuliini kirjoitti:
08 Huhti 2021, 13:30
Hei Tapsuliini!

Jos sinulla on oikeus Kelan korvaamaan taksimatkaan, taksi tulee tilata alueellisesta tilausnumerosta. Saat matkakorvauksen heti taksissa ja maksat matkastasi enintään 25 euron omavastuun. Muualta tilattuja takseja Kela ei korvaa.

Jos käyttää taksia terveydentilasi vuoksi, tarvitset terveydenhuollon antaman todistuksen niin meno- kuin paluukyydille (Todistus matkakorvausta varten, SV 67). Todistusta ei tarvitse taksissa näyttää joten terveydenhuolto voi sen vasta paikan päälläkin kirjoittaa, mutta tämä kannattaa varmistaa sieltä hoitavalta taholta, että todistuksen antavat. Säilytä todistus itselläsi 6kk ajan. Kela tarvittaessa sitä sinulta pyytää.

Ystävällisin terveisin
Satu | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi