Ylemmän korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Liisa Opiskelija

Ylemmän korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Liisa Opiskelija » 01 Elo 2021, 01:20

Sain ilmoituksen että minulle on myönnetty opintotuki alemman korkeakoulututkinnon suorittamista varten, vaikka olen suorittanut sen ennen annettua päätöstä. Ilmoituksen mukaan minulla on jäljellä 3 kuukautta enimmäistukiajasta. Olen kuitenkin nyt jo suorittamassa ylempää tutkintoa. Saamani lainatakaus on myös pienempi kuin aiempina vuosina. Täytyykö minun tehdä asialle jotain?

Kela | opintotuki

Re: Ylemmän korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 02 Elo 2021, 08:43

Hei Liisa Opiskelija!

En voi tällä palstalla tarkistaa tietojasi, mutta kertomasi mukaan on todennäköisesti käynyt niin, että Kela on antanut sinulle opintotukipäätöksen ennen kuin Kelaan on saatu tieto siitä, että olet jo suorittanut alemman korkeakoulututkinnon. Todennäköisesti saat lähiaikoina tarkistuspäätöksen, jossa sinulle myönnetään opintotuki ylempään tutkintoon. Myös opintolainan määrä muuttuu tarkistuspäätöksessä, koska takaus myönnettäisiin 9 kuukaudelle, kun se on nyt myönnetty 3 kuukaudelle.

Jos et saa syys-lokakuun aikana tarkistuspäätöstä, tee opintotukihakemus, jolla haet opintotukea ylempään tutkintoon. Ole yhteydessä Kelaan myös, jos haluat jo nostaa syyslukukauden opintolainan.

Ystävällisin terveisin
Else | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi