opintolainahyvitys - mikä aika?

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Eem

opintolainahyvitys - mikä aika?

Lukematon viesti Kirjoittaja Eem » 26 Marras 2021, 11:48

Hei!

Olen suorittamassa kandi + maisteri- opintoja. Nyt olen kandivaiheen lopussa ja minulla on suorittamatta 5op. Olen opiskellut 3 ja puoli vuotta, mikä on opintolainahyvityksen kandivaiheen suoritusaika.

Mietin, että jos viimeisen kurssin suoritusmerkintä menee opettajalta tammikuulle ja saan kandin paperit ulos vasta ensi vuoden puolella, jääkö minulta kandivaiheen opintolainahyvitys saamatta, vai tuleeko hyvitys kokonaisajan perusteella, eli jos saan kaikki opintoni pakettiin kuudessa vuodessa?

Yst. terv. ***

Moderaattori poisti viestistä tunnistetietoja.

Kela | opintotuki

Re: opintolainahyvitys - mikä aika?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 26 Marras 2021, 15:24

Hei!

Laskurilla voit arvioida, voitko saada opintolainahyvityksen, missä ajassa korkeakoulututkinto on suoritettava ja minkä suuruisen hyvityksen voit saada.

Opintolainahyvitys myönnetään yliopistossa suoritetun alemman korkeakoulututkinnon perusteella vain asiakkaan hakemuksen perusteella.

Alemman korkeakoulututkinnon suoritettuasi voit päättää, haetko opintolainahyvitystä vai käytätkö opintolainahyvityksen vasta ylemmän korkeakoulututkinnon suoritettuasi.

Jos haet opintolainahyvitystä kanditutkinnon perusteella, mutta sitä ei sinulle myönnetä, jää sinulle vielä mahdollisuus saada hyvitys myöhemmän korkeakoulututkinnon perusteella.

Ystävällisin terveisin
Sinikka | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/omakela