Lääkkeet

Mihin menoihin haen toimeentulotukea Kelasta ja mihin kunnasta? Voiko Kela välittää puolestani tietoja kuntaan? Kysy ja keskustele Kelan ja kunnan hoitamasta toimeentulotuesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

harri63

Lääkkeet

Lukematon viesti Kirjoittaja harri63 » 19 Huhti 2017, 10:09

Hei. Olen sairaslomalla kelan 300 sairauspäivärahaa ovat tulleet täyteen. Olen hakenut ansiosidonnaista päivärahaa, mutta hakemukseni on käsittelyssä eikä minulla ole tällä hetkellä rahaa. Minulla on useampikin lääkitys joista yksi loppui eilen, ja kaksi muuta lääkettä loppuu muutaman päivän kuluttua. Onko mahdollista saada avustusta lääkkeiden ostamiseen kelasta tai sosiaalitoimesta.
Terveisin Harri Ahola

Kela | toimeentulotuki

Re: Lääkkeet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 19 Huhti 2017, 15:20

Hei harri63,

kiitos kysymyksestäsi.

Jos elämäntilanteesi vaatii kiireellistä perustoimeentulotukea, tee hakemus asiointipalvelussa, puhelinpalvelussa 020 692 207 tai Kelan toimistossa.

Tällainen tilanne voi olla esimerkiksi lääkkeiden loppuminen. Arvioimme, onko tuen tarpeesi kiireellinen. Kiireellisessä tapauksessa hakemuksesi ratkaistaan samana tai seuraavana arkipäivänä hakemuksesi saapumisesta.

Terveisin
Marja | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 20 Huhti 2017, 23:24

"Jos elämäntilanteesi vaatii kiireellistä perustoimeentulotukea, tee hakemus asiointipalvelussa..."

Miten asiointipalvelun kautta saa merkittyä hakemuksensa kiireelliseksi? Ettei se jää jonon hännille odottelemaan "liitteitä" ja siirtymistä käsittelyyn jossain vaiheessa..

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 21 Huhti 2017, 15:10

Hei Vieras,

kiitos viestistäsi.

Asiointipalvelun kautta ei pysty hakemusta laittamaan kiireelliseksi. Asiointipalvelun kautta lähetetty hakemus on perillä heti, kun taas postittaessa menee kauemmin. Siksi asiointipalvelun kautta jätetty hakemus etenee nopeammin.

Ystävällisesti
Hanna | Kela toimeentulotuki

0vieras0

Lukematon viesti Kirjoittaja 0vieras0 » 09 Helmi 2018, 15:06

Olen laittanut oikaisuvaatimuksen Kelaan kielteisestä tt-päätöksestä. Syy kielteiseen päätökseen joulukuussa tullut veronpalautus, vajaat 600 €. En hakenut toimeentulotukea joulukuussa, mutta te laskitte sen marraskuun hakemuksen yhteydessä! Veronpalautusta ei edes enää ole. Tilin saldo alle 1 €. Asiointipalvelussa ei vastata viesteihin. Mielialalääkkeet loppu. Mikä tekee hakemuksesta kiireellisen? Teidän ammattitaidottoman henkilökuntanne arviointi kiireellisyydestä?! Pitää vissiin hirttoköyttä ruveta hankkimaan!

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 12 Helmi 2018, 10:40

Hei 0vieras0!

Mikäli tilanteesi vaatii kiireellistä perustoimeentulotukea, kannattaa sinun olla puhelimitse yhteydessä toimeentulotuen palvelunnumeroon 020 692 207 (ma-pe klo 9-16) tai asioimalla toimistossa.

Kiireellisissä elämäntilanteissa voi saada kiireellisen maksusitoumuksen apteekkiin tai elintarvikkeisiin.

Terveisin
Taru | Kela toimeentulotuki