Nyt kuukausi odoteltu. Käsitelläänkö ennen juhannusta?

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Kärsivällinen

Nyt kuukausi odoteltu. Käsitelläänkö ennen juhannusta?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kärsivällinen » 28 Helmi 2017, 16:05

Lähetetty kuukausi sitten viestikentän kautta voimassaolevaan toimeentulotukipäätökseen laskuja ja vieläkään ei ole käsitelty. Perustoimeentulotuki valikossa edelleen lukee "asian käsittely kesken"? Ymmärrän, että on ruuhkaa, mutta nyt on jo odoteltu kuukausi ja 20 arkipäivää? Täälläkin vain neuvotaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Jaa mitänköhän se tapahtuu kun puhelimella ei ole kertaakaan kahteen viikkoon päässyt läpi?

Vieras

Re: Nyt kuukausi odoteltu. Käsitelläänkö ennen juhannusta?

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 28 Helmi 2017, 16:45

Itse hain sairaalamaksuihin tt-tukea,toimitin liitteet 27.1.Puhelinpalvelu ei toimi. Samat tiedot näkee verkkoasioinnin kautta. Käsittelyaika on siis ollut nyt 23 arkipäivää eikä päätöstä eikä tukea ole annettu.Sain järjestettyä maksuaikaa laskuihin soittamalla sairaalan laskutuspalveluun,nyt sekin eräpäivä on mennyt. Olen saanut tammi-helmikuulle myönteisen päätöksen perustoimeentulotukeen. Tähän asti olen pitänyt luottotietoni kunnossa. Korvaako kela jos maksut menevät perintään? Tuskin...

Kela | toimeentulotuki

Re: Nyt kuukausi odoteltu. Käsitelläänkö ennen juhannusta?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 02 Maalis 2017, 14:54

Hei ja kiitos viesteistänne.

Pahoittelemme ruuhkasta aiheutuvaa haittaa. Kaikki voimat keskitetään ruuhkan purkamiseen.

Palstan tarkoituksena on ensisijaisesti vastata etuusasioihin ja neuvoa asiakkaita etuuden hakemisessa. Hakemusten käsittelyaikoihin emme voi ottaa enempää kantaa kuin mitä asiasta on tiedotettu. Asian tiimoilta neuvomme seuraamaan Kelan ajankohtaisia uutisia.

Terveisin Kela | toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi