Silmälasien maksusitoumus

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Kela | toimeentulotuki

Re: Silmälasien maksusitoumus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 27 Maalis 2018, 15:15

Hei JALLUMARIKA!

Kiitos viestistäsi. Halutessasi voit kirjata kertomasi palautteen meille täältä.

Mukavaa kevättä!

Ystävällisin terveisin
Satu | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 05 Touko 2019, 23:28

Olen elämässäni tasan kerran, toimeentulotuen ollessa vielä kaupungilla, ottanut silmälasit maksusitoumuksen mukaisesti eli halvinta mahdollista *****. Se olikin taatusti ensimmäinen ja viimeinen kerta, nämä sekundapaskat hajoaa ihan normaalikäytössä. Onneksi on optikkoliike, jossa nykyään pitkä asiakassuhde ja voi maksaa osamaksulla. Voi hankkia KUNNON silmälasit, jotka päässä kehtaa yleensä mennä ovesta ulos. Kela saa tunkea ne maksusitoumukset ja kikkaamisen ******!!

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 06 Touko 2019, 15:12

Hei!

Kiitos kommentistasi.

Voit antaa meille palautetta ja kehittämisehdotuksia Kelan palveluista, etuuksista ja toiminnasta palautelomakkeella:
www.kela.fi/palaute

Ystävällisesti
Marika | Kela toimeentulotuki

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 14 Syys 2019, 00:12

Kela | toimeentulotuki kirjoitti:
21 Helmi 2018, 15:58
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja tuen tarve tulisi olla selvä. Emme myönnä maksusitoumuksia joita ei ole tarkoituskaan käyttää.

Ystävällisesti
Katariina | Kela toimeentulotuki
Ja ette vai ??
Olen itse tapellut Kelan kanssa silmälääkärin palkkioista ja silmälaseista helmikuusta 2018 asti. eikä loppua näy.
minulla on vakava silmävamma ja silmäsairaus, minkä vuoksi minä en ole voinut ikinä käyttää vain optikon palveluja vaan on täytynyt käydä yksityisellä.

Minulla on vuosikymmeniä jatkunut hoitosuhde yksityiselle silmälääkärille, mutta Kela hokee vain että pitää käydä optikolla.
2/2018 - 5/2019 kävin yhteensä 13 kertaa silmälääkäreillä ja erilaisissa silmätutkimuksissa.
Jo siellä Kelan Instrumentariumissakin. Kun otin esille silmäsairauteni, niin silmälääkäri saatteli minut ovelle ja sanoi että hän ei ala mitään lisää reseptiin kirjoitella, että hän vastaa sitten jos Kela soittelee.

No revin sen silmälasimääräyksen liikkeen roskikseen.

sitten säästin rahaa yksityiselle ja hän sanoi että silmäoireeni eivät ole silmäperäisiä, ja lähetti minut Taysiin lisätutkimuksiin epäillen aivoverenkiertohäiriötä.
Taysin tutkimuksissa tuollainen sitten tutkimuksilla ja kuvantamisilla löytyikin.

Nyt olen menossa kuntoutukseen ja työkokeiluun, mihin tarvitsen vähintään lukulasit.
Jälleen tuli maksusitoumus - optikolle.

Eli vaikka hakemuksessani selvitin jälleen miksi ei optikon palvelut ole riittäviä. Ja työvoiman palvelukeskuksesta sosiaalivirkailija ja terveydenhoitaja sekä Typan lääkäri on ollut Kelaan asiasta yhteydessä.

Menen itse tiistaina Kelan toimistolle kysymään että miksi minun asiani on niin vaikea tajuta.

VAikka taannoin täällä on myös neuvottu, että jos on silmäsairaus - tai/ja vamma, niin olevaa hoitosuhdetta silmälääkäriin ei tarvitse katkaista.
Ja että maksusitoumuksen voi saada myös siis yksityiseen silmälääkäriin.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 16 Syys 2019, 08:51

Hei!

Toivottavasti asiasi selkeytyy toimistokäynnin myötä. Siellä voidaan tarkastella annettua päätöstä ja sen perusteluita silmälaseihin liittyen.

Terveisin
Riikka | Kela toimeentulotuki