Kuntoutuspsykoterapian jatkohakemus

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Johku77

Re: Kuntoutuspsykoterapian jatkohakemus

Lukematon viesti Kirjoittaja Johku77 » 11 Syys 2019, 15:57

Hei,
Kohta olen käynyt terapiassa vuoden ja nyt keskustelun aiheena on, jatketaanko terapiaa vai ei. Psykiatri on sitä mieltä, että terapiaa olisi hyvä jatkaa. Terapeuttini taas ajattelee, että olen kuntoutunut suht hyvin, eikä jatkolle ole välttämättä tarvetta.
Mitä jos, nyt lopetan tähän terapian (sopimuksen loputtua) ja puolen vuoden kuluttua huomaan, että olen luisumassa vanhaan ja koen tarvitsevani terapiaa uudestaan. Onko sitä silloin mahdollista saada vai joudunko odottamaan 5 vuotta, ennen kuin voin hakea kelan tukemaa terapiaa uudestaan?

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 12 Syys 2019, 10:14

Hei, Johku77!

Uusi hakemus jatkoterapiasta tulee tehdä pääsääntöisesti vuoden kuluessa edellisen terapiajakson päättymisestä. Viiden vuoden ajanjaksoa edellytetään silloin, kun haetaan uudelleen kolme vuotta kestävää terapiajaksoa.

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Syys 2019, 15:19

Jos terapiajakso on päättymässä vuoden lopussa ja tarkoituksena on hakea jatkoa, niin kuinka kauan psykiatrin tekemä B-lausunto on voimassa? Lausunto tehty tänään (19.9.2019) eli voiko sillä lausunnolla hakea jatkoa kun jatkokausi alkaisi 1.1.20?

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 20 Syys 2019, 14:37

Hei!

Kuntoutuspsykoterapiaa haettaessa lääkärin B-lausunto ei saa olla yli vuotta vanhempi. Eli 19.9.2019 laaditulla lausunnolla voit hyvin hakea kuntoutuspsykoterapiaa 1.1.2020 alkaen.

www.kela.fi/kuntoutuspsykoterapia-nain-haet

Ystävällisesti
Satu | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi