Työhönvalmennus ja työttömyysajasta ilmoitus

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Vieras

Työhönvalmennus ja työttömyysajasta ilmoitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Touko 2019, 17:25

Olen osallistunut työhönvalmennukseen ja olen käynyt tapaamisessa kaksi kertaa. Tämän lisäksi olen vaihtanut sähköposteja työhönvalmentajieni kanssa ja mm. muokannut CV:täni.

Tapaamisia on ainakin yksi vielä jäljellä ja lisäksi esim. CV:n kommentointia. Saan lopuksi jonkinlaisen todisteen heidän tekemästään työstä, mutta saan sen vasta myöhemmin.

Kun nyt täytän työttömyysajan ilmoituksen, miten minun tulee siinä ilmoittaa työhönvalmennukseen osallistumisesta? Esim. merkkaanko päiväkohtaisesti vain tapaamiset vai myös "kotitehtäväpäivät", etten ole ollut työttömänä?

Kela | työttömyysturva

Re: Työhönvalmennus ja työttömyysajasta ilmoitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 14 Touko 2019, 09:51

Hei!

Ilmoita osallistumispäivät ja -tunnit päiväkohtaisesti ja valitse näille päiville vaihtoehto 'muussa työllistymistä tukevassa palvelussa'. Ilmoita myös etäpäivät. Kerro ilmoituksen 'Lisätietoja' -kohdassa tarkemmin, että kyse on työhönvalmennuksesta. Käsittelijä pyytää sinulta tarvittaessa lisätietoja.

Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 15 Touko 2019, 01:24

Kiitos vastauksesta, tämä on paljon mukavampi tapa kysellä kuin soittaa palvelunumeroon.

Vastauksesi on hieman epäselvä, sillä lomakkeessa on vain päiväkohtaiset valinnat. Tarkoitatko, että lisätietoihin pitäisi kirjoittaa tunnitkin, vaikka nimenomaan mainitsit vain kertomisen, että kyse on työhönvalmennuksesta?

Lasketaanko kaikki työhönvalmennukseen liittyvä kommunikointi etäpäiviksi, vai vain tehtävien tekeminen? Mikä on pienin merkityksellinen aikayksikkö ja pyöristetäänkö se ylöspäin? Esim. merkkaanko sähköpostin lukemisen myötä olleeni muussa työllistymistä tukevassa palvelussa sinä päivänä?

Miten tarkkaa päiväkirjaa tekemisistäni minun tulisi pitää pelkästään näitä ilmoituksia varten? En todellakaan ole ottanut aikaa viestejä lukiessa ja kirjoittaessani.

Ilmeisesti on OK / kannattaa vaan merkkailla tekemisiään reippaasti ja tarvittaessa vastata käsittelijän pyyntöihin?

Miksei tähän ole annettu selkeää ohjeistusta?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 16 Touko 2019, 10:27

Hei!

Tehdystä työstä tulisi ilmoittaa työttömyysajan ilmoituksessa sille päivälle, kun sen olet tehnyt. Ilmoita arvio tehdystä työajasta päiväkohtaisiin tietoihin, vaikka et saisikaan tuntipalkkaa.

Paperisella lomakkeella sarakkeessa on päivämäärä, selitys, tunnit ja minuutit. Ohje löytyy lomakkeesta esimerkkinä.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi