Kuntoutusraha ja yliopistosta valmistuminen?

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

opiskelijatar884

Kuntoutusraha ja yliopistosta valmistuminen?

Lukematon viesti Kirjoittaja opiskelijatar884 » 21 Touko 2019, 18:07

Hei!

Olen opiskellut yliopistossa kuntoutusrahan turvin ja olen valmistumassa tämän kesän aikana. Pitääkö minun jollakin tavalla ilmoittaa KELAlle valmistumisestani (jos se tapahtuu ennen kuntoutusrahapäätöksen päättymistä) vai kulkeeko tieto yliopistolta suoraan KELAan?

Entä jos valmistun kuukauden keskivaiheilla? Saanko kuntoutusrahan silloin valmistumiskuukaudelta kokonaan vai pienempänä?

Kela | sairausetuudet

Re: Kuntoutusraha ja yliopistosta valmistuminen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 22 Touko 2019, 11:28

Hei opiskelijatar884!

Jos valmistut aiemmin kuin mitä alun perin oli tarkoitus, ilmoita asiasta mahdollisimman pian. Näin kannattaa toimia, ettei kuntoutusrahasta tulisi sinulle liikamaksua. Voit ilmoittaa valmistumisestasi lähettämällä viestin asiointipalvelussa tai soittamalla palvelunumeroomme 020 692 205.

Kuntoutusrahaa maksetaan valmistumispäivään asti, jos kyse on ammatillisen kuntoutuspäätöksen perusteella maksettavasta kuntoutusrahasta. Jos kyse on nuoren kuntoutusrahasta, maksetaan nuoren kuntoutusraha valmistumiskuukauden loppuun asti.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi