Täytänkö työssäoloehdon?

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Jebu

Täytänkö työssäoloehdon?

Lukematon viesti Kirjoittaja Jebu » 09 Heinä 2019, 00:38

Hei!
Valmistuin ammattikorkeakoulusta 14.6. Ilmoittauduin TE-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi 17.6. alkaen. Luin sivuiltanne, että ensimmäisen työttömyysetuushakemuksen voi tehdä takautuvasti kahdelta viikolta. Olisiko ensimmäinen ilmoitus parasta tehdä nyt? Hakemuksessa kysytään mitä on tehnyt edeltävän 28 kuukauden aikana. Itse olen ollut opiskelijana ja palkallisessa työharjoittelussa 7.5.2018-3.8.2018 sekä tuntitoissä, joista minulle maksettiin palkkaa (työaika oli min. 20h/viikko) 1.1.2019-31.3.2019. Vaikuttavatko nämä työssäoloajat työssäoloehdon täyttymiseen? Eikö se olekin niin, että pitäisi olla 26 kokonaista viikkoa töissä? En nimittäin ole täysin varma täyttyykö tuo 26 viikkoa, kun tuo tämän vuoden työsuhde alkoi virallisesti vasta keskiviikkona ja palkallisen työharjoittelun lopussa käytin pois ansaitsemani lomapäivät, joiden ajalta minulle maksettiin lomarahaa?

Kela | työttömyysturva

Re: Täytänkö työssäoloehdon?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 09 Heinä 2019, 13:41

Hei Jebu!

Voit tehdä hakemuksen nyt tässä vaiheessa.

Suosittelen sinua pyytämään työantajiltasi TT4-lomakkeet (todistus työssäoloehdon täyttymisestä) ja toimittamaan ne Kelaan. Näistä todistuksista saadaan tarvittavat tiedot työssäoloehdon selvittämistä varten. Palkkakuiteista ja työtodistuksista tiedot eivät nimittäin yleensä selviä.