Asumistuki kahteen asuntoon

Miten asumistukea haetaan? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele lapsiperheen asumistuesta.

Valvoja: Kela-Kerttu

Toinenaippa

Asumistuki kahteen asuntoon

Lukematon viesti Kirjoittaja Toinenaippa » 11 Heinä 2019, 17:04

Hei. Mieheni ja minä olemme opiskelijoita, mutta eri kaupungeissa. Meillä on myös kaksi lasta. Onko mitään mahdollisuutta saada miehelle omaan asuntoon asumistukea, ja toiseen asuntoon minulle ja lapsille? Vai onko tässä nyt lopetettava opinnot kesken. Toimeentulotukea emme saa.

Vieras

Re: Asumistuki kahteen asuntoon

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 11 Heinä 2019, 17:41

Ei ole. Muodostatte yhden ruokakunnan joka voi anoa asumistukea vain yhteen asuntoon kerrallaan. Aviopari tai avopari on aina yksi ruokakunta, vaikka asuisi erilläänkin. Asumistuki on yhteinen aina kun pariskunta asuu erillään jostain muusta syystä kuin välien rikkoutumisen vuoksi. Ohje löytyy tältä samalta sivustolta Asumisen tuet -otsikon alta.
Oletteko nostaneet opintolainat?
Jos olette eikä rahat vielä silloinkaan riitä niin silloin voitte mahdollisesti saada toimeentulotukea.

Kela-Kerttu

Re: Asumistuki kahteen asuntoon

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 12 Heinä 2019, 09:56

Hei Toinenaippa!

Kuten vieras on kirjoittanut, avio- ja avopuolisot kuuluvat aina samaan ruokakuntaan vaikka opintojen vuoksi asuisivat eri paikkakunnalla. Yleistä asumistukea on mahdollista saada vain yhteen asuntoon. Voitte itse valita kumpaan asuntoon tukea haetaan.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi