Sairauspäivärahan käsittely

Miten sairauspäiväraha määräytyy? Miten kauan voin saada sairauspäivärahaa/osasairauspäivärahaa? Voinko opiskella tai tehdä työtä sairauslomalla?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Larde

Sairauspäivärahan käsittely

Lukematon viesti Kirjoittaja Larde » 11 Syys 2019, 15:25

Hei!
Olen hakenut sairauspäivärahaa hieman yli kuukauden kestäneen sairausloman ajalle ja toimittanut kaikki tarvittavat liitteet kelaan, mutta hakemustani ei ole vieläkään käsitelty. Sain vielä pyynnön uusien liitteiden toimittamisesta eilen ja toimitin tarvittavat liitteet välittömästi, mutta en ole vieläkään saanut minkäänlaista päätöstä. Hakemukseni on nyt ollut käsiteltävänä yli 7 viikkoa ja olen soittanut Kelaan viime viikolla, jolloin minulle on kahdesti kerrottu että hakemusta on myös kiirehditty. Kauan käsittely voi vielä kestää? Tällä hetkellä taloudellinen tilanteeni on täysin tämän etuuden varassa, sillä sairausloma päättyi viime kuun lopussa enkä ole tosiaan silloin saanut palkkaa.

Vieras

Re: Sairauspäivärahan käsittely

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 11 Syys 2019, 15:44

Toimeentulotukea voi hakea odotettavaa etuutta vastaan.

Kela | sairausetuudet

Re: Sairauspäivärahan käsittely

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 12 Syys 2019, 10:04

Larde kirjoitti:
11 Syys 2019, 15:25
Hei!
Olen hakenut sairauspäivärahaa hieman yli kuukauden kestäneen sairausloman ajalle ja toimittanut kaikki tarvittavat liitteet kelaan, mutta hakemustani ei ole vieläkään käsitelty. Sain vielä pyynnön uusien liitteiden toimittamisesta eilen ja toimitin tarvittavat liitteet välittömästi, mutta en ole vieläkään saanut minkäänlaista päätöstä. Hakemukseni on nyt ollut käsiteltävänä yli 7 viikkoa ja olen soittanut Kelaan viime viikolla, jolloin minulle on kahdesti kerrottu että hakemusta on myös kiirehditty. Kauan käsittely voi vielä kestää? Tällä hetkellä taloudellinen tilanteeni on täysin tämän etuuden varassa, sillä sairausloma päättyi viime kuun lopussa enkä ole tosiaan silloin saanut palkkaa.
Hei, Larde!

Palstalla emme näe hakemuksesi tilannetta. Jos käsittelyä on jo kiirehditty ja tarvittavat liitteet toimitettu, päätös on varmasti pian valmis. Seuraa päätöstä verkon kautta.

Voit hakea perustoimeentulotukea ja sitä voidaan myöntää ennakkona odotettavissa olevaa etuutta vastaan (esim. sairauspäiväraha).

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi