Toimeentulotuki asunnon vuokraukseen

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

kyselyyy

Toimeentulotuki asunnon vuokraukseen

Lukematon viesti Kirjoittaja kyselyyy » 04 Joulu 2019, 11:40

Jos vuokraan Lumolta suoraan asunnon maksamalla kuukauden vuokran omasta työttömyystuesta, maksaako Kela tästä vuokrasummasta takaisin toimeentulotukena yms etuutena?

Vieras

Re: Toimeentulotuki asunnon vuokraukseen

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 04 Joulu 2019, 13:11

No ei maksa kun kerran sun omatkin rahat riittää.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 04 Joulu 2019, 13:20

Kannattaa hakea toimeentulotukea ja siinä samalla hakemuksella muuttoavustusta ja takuuvuokraa jos sellaista vaaditaan

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 04 Joulu 2019, 13:24

Itse tein juuri noin.
Asumistuki tottakai ja toimeentulotuen sain myös.
Huom.,, Yleinen asumistuki maksetaan vain täydeltä kuukaudelta eli jos vuokraat vaikka alkaen 4.12 niin asumistuki vasta seuraavan kuukauden alusta. Toimeentulotuki voi maksaa asumiskulun myös vajaalta kuukaudelta mutta perustuu laskelmaan ja tuo ensijainen työttömyystuki sitten miten asian sotkee niin en tiedä koska itse olin vailla ensisijaista silloin.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 05 Joulu 2019, 10:25

Hei kyselyyy!

Toimeentulotuki lasketaan tulojen ja menojen perusteella. Mikäli huomioidut menot ovat suuremmat kuin huomioitavat tulot, tukeen on oikeus. Näillä tiedoilla en voi arvioida olisiko sinulla tukeen oikeutta. Sinun kannattaa tehdä hakemus toimeentulotuesta, jotta tilanteesi voidaan tutkia tarkemmin. Voit myös arvioida tukioikeutta: www.kela.fi/laskurit

Jos maksat itse vuokravakuuden, niin siihen ei voi saada vuokravakuutta Kelasta sen jälkeen. www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi