Vesivoimistelu

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Voimistelu33

Vesivoimistelu

Lukematon viesti Kirjoittaja Voimistelu33 » 26 Maalis 2020, 16:32

Olen pienituloinen eläkeläinen ja olen menossa polviproteesileikkaukseen. Voisinko saada käyttää taksia matkoihin koska polvet ovat kovin kipeät eikä minulla ole autoa.

Vierilla

Re: Vesivoimistelu

Lukematon viesti Kirjoittaja Vierilla » 26 Maalis 2020, 16:51

Vesivoimistelu matkoihin vai leikkaus matkoihin?

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 26 Maalis 2020, 18:43

Vesivoimistelumatkoihin voit hakea toimeentulotukea.Kelalla ei ole muuta tukea harrastuksiin.Ja pitää muistaa että koronan aikana uimahallit voi olla kiinni vai tarkoitatko järvessä tapahtuvaa vesivoimistelua?

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 27 Maalis 2020, 11:33

Hei Voimistelu33!

Voit käyttää Kela-taksia sairaanhoidon matkoihin, jos sinulla on terveydenhuollosta saatu todistus siitä, että tarvitset taksia terveydentilasi takia. Selvitä terveydenhuollosta, saatko todistuksen matkakorvausta varten (SV 67). Toinen peruste Kela-taksin käyttöön on puutteelliset liikenneolosuhteet.

Kela korvaa matkat lähimmän mahdollisen hoitopaikan mukaisesti. Erikoissairaanhoitoon tehty matka korvataan enintään niiden kustannusten mukaan, jotka aiheutuisivat matkasta lähimpään yliopistosairaalaan.

Kysymyksestäsi ei käy ilmi, missä kävisit vesivoimistelussa. Kela ei korvaa matkoja esimerkiksi uimahalliin, ellei kyse ole Kelan myöntämästä kuntoutuksesta tai julkisen terveyden maksusitoumuksella järjestettävästä kuntoutuksesta.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi