Apua työpaikkojen menetyksen aikana

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Citizen111

Apua työpaikkojen menetyksen aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Citizen111 » 26 Maalis 2020, 22:24

Hei, olen Viron kansalainen, minulla on Euroopan kansalaisuus, työskentelin suomalaisessa yrityksessä Suomessa, työsopimus allekirjoitettiin kanssani joulukuusta 2019 - joulukuu 2020, mutta vanhempi lähetti 13.3.2020 vanhemmat minut päätökseen viimeistellä työpäätökset ja ilmoitti, että koeaika oli kulunut (työsopimuksessa ilmoitettiin 6 kuukauden koeaika) Minulla ei ole suomalaista henkilökorttia, minulla on vain henkilöllisyyskoodi ja oleskelulupa Suomessa, sain Kelan kortin helmikuussa. En ollut liiton jäsen. Mihin voin luottaa? Tuleeko työttömyysetuuksia maksamaan? Etsin nyt uutta työtä. Minulla on alaikäinen tytär, mutta hänellä ei ole vielä suomalaista tunnuskoodia. Auta neuvoja

Kela | työttömyysturva

Re: Apua työpaikkojen menetyksen aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 27 Maalis 2020, 14:49

Hei Citizen111!

Tilanteesi on sen verran haasteellinen, että en ole näillä tiedoilla varma mihin tukiin sinulla olisi oikeus. Sinun kannattaa olla yhteydessä Kelan asiakaspalveluun, jotta tilanteesi tutkitaan tarkemmin ja neuvotaan hakemaan oikeita tukia.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi