Kenelle KELA-kyyti?

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Silmavikainen

Kenelle KELA-kyyti?

Lukematon viesti Kirjoittaja Silmavikainen » 22 Touko 2020, 21:57

Olin juuri silmäleikkauksessa HUS silmäklinikalla Helsingissä. Silmän irronneen verkkokalvon ja leikkauksen takia näkökyky oli vain yhdessä silmässä. Kotiutuessani sairaalasta sairaanhoitaja ei soittanut minulle Kela-taksikyytiä kotimatkaa varten, koska KELA ei kuulemma korvaa taksikyytiä, jos jalat toimivat. Sen sijaan sairaanhoitaja kirjoitti todistuksen oman auton käyttöä varten. Varsin vitsikästä, enhän edes ollut itse ajokykyinen tässä tapauksessani.
Olen jo pelkästään ikänikin puolesta (yli 70 v.) koronariskiryhmään kuuluva ihminen.

Onko tosiaan KELAN mielestä niin, että omassa tapauksessani minun olisi siis pitänyt tyytyä, vastoin ikäisilleni tarkoitettua valtioneuvoston suositusta, matkustamaan julkisilla kulkuneuvoilla kotiin ja nappaamaan kenties sieltä vielä kaupan päällisiksi korona-tartunnan?

Kela | sairausetuudet

Re: Kenelle KELA-kyyti?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 25 Touko 2020, 08:54

Hei Silmavikainen!

Onpa ikävä tilanne. Terveydenhuollon ammattilainen kuitenkin arvioi asiakkaan kokonaistilanteen ja tämän perusteella tarvittaessa todistuksen kirjoittaa.

Ystävällisin terveisin
Satu | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi