sairaslomalla töihin

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

opiskelija6237653

sairaslomalla töihin

Lukematon viesti Kirjoittaja opiskelija6237653 » 22 Touko 2020, 23:35

Hei. Olen opiskelija jolle on määrätty sairaspäiväraha kesäksi masennuksen takia. Jos koenkin olevani kykenevä töihin aikaisemmin ja hankin työpaikan voinko mennä töihin ja lakata nostamasta sairauspäivärahaa?

Vieras

Re: sairaslomalla töihin

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 23 Touko 2020, 15:25

opiskelija6237653 kirjoitti:
22 Touko 2020, 23:35
Hei. Olen opiskelija jolle on määrätty sairaspäiväraha kesäksi masennuksen takia. Jos koenkin olevani kykenevä töihin aikaisemmin ja hankin työpaikan voinko mennä töihin ja lakata nostamasta sairauspäivärahaa?
Joudut työpaikalla antamaan kuitenkin terveysselvityksen joten jo työhönottotilanteessa selviää, että olet työkyvytön. Eipä taida työnantajat innostua.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 23 Touko 2020, 17:47

Jännä juttu että opiskelu aiheuttaa masennusta mutta työnteko ihmeparantaa masennuksesta. Päätä oletko masentunut vai et.Et taida olla oikeesti masenuntunut kun työnteko maittaa.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 26 Touko 2020, 09:47

opiskelija6237653 kirjoitti:
22 Touko 2020, 23:35
Hei, opiskelija6237653!

Suosittelen sinua keskustelemaan hoitavan lääkärisi kanssa työn aloittamisesta ja työkyvystäsi. Ilmoita mahdollisesta työskentelysi aloittamisesta Kelaan, jolloin sairauspäivärahan maksaminen lakkautetaan.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi